Wycieczka do Chęcin

8 września 2016 pojechaliśmy na wycieczkę autokarową do Chęcin koło Kielc. Głównym celem podróży było zwiedzanie centrum Nauki Leonarda da Vinci, w którym jest wystawa poświęcona zdrowemu organizmowi ludzkiemu. Zapoznaliśmy się z tematyką różnych czynności życiowych człowieka: oddychaniem biciem serca, reakcjami na bodźce , utrzymywaniem pionowej postawy ciała odżywianiem. Każdy z nas na miarę swoich możliwości poznawczych i fizycznych, mógł skorzystać z wielu stanowisk multimedialnych i mechatronicznych, a na wielu mógł sprawdzić swoją szybkość, refleks, pojemność płuc, zawartość wody w organizmie, pograć na świetlnej harfie oraz spróbować jak ciężko ma osoba niepełnosprawna , by przejechać na wózku inwalidzkim w nierównym terenie. Po zwiedzaniu wystawy i kupieniu drobnych pamiątek w sklepiku poszliśmy obok do Restauracji Da Vinci i tam zjedliśmy pyszny obiad. Myśleliśmy jeszcze o zwiedzaniu zamku w Chęcinach, ale niektórzy byli już bardzo utrudzeni, więc wróciliśmy do domów, wierząc, że przyjedziemy do Chęcin jeszcze kiedyś zobaczyć pozostałe atrakcje.